Mellanspel

Mina nostalgitrippar fortsätter. Tänkte berätta lite om när jag var på praktik i Stockholm. Jag fick äran att praktisera på pressavdelningen på Beyond Retro. Och min handledare var ingen mindre än Elsa Billgren. Jag hade praktik där i två veckor och fick hjälpa till med olika grejer, som att följa med Elsa på radioinspelningar eller fixa till och styra upp inför olika evenemang.

Jag skulle fotografera Elsa och Louise inför en tävling vi skulle ha på Sofo-night. Men de här bilderna kunde vi inte använda sen då vi inte hittade några passande sladdar till min kamera.





När jag inte var på min praktikplats så sprang jag mest runt på gatorna och kollade i affärer, eller kollade på tv. Men mest sprang omkring på gatorna. Då umgicks jag mycket med Anna, som fick visa mig runt och lära mig förstå Stockholm. Hon visade mig fina små skrymslen och utsiktsplatser vid Götgatan.
På bilden ser vi Anna men hon är tyvärr inte i fokus.



Under min praktikperiod så hann det bli Valborg och första maj. Min valborg var ytterst sorglig då den spenderades framför tvn med pepsi och chips, i min ensamhet. Då längtade jag till jag skulle få två rumskompisar i lägenheten jag bodde i.

Och den 2a maj så kom Mickis och Vevve som gick i min klass på gymnasiet. De skulle praktisera på en radiostation i Haninge och fick sätta sig på pendeltåget på morgonen. Jag tog tvärbanan, men insåg senare att det hade gått fortare med bussen.



Jag tog med Mickis till Skinnarviksberget, men hon upskattade inte det riktigt då hon tyckte det mest var jobbigt att komma upp dit. Men vi hade köpt godis från Lidl på Liljeholmen så vi satt där ett tag och kollade ut på den fina utsikten.



Min nästa praktikperiod stannade jag hemma i Oskarshamn, det var jättekul men jag saknade Stockholm. Och jag har inte upplevt Stockholm på vintern, vilket jag gärna vill göra.

Kommentarer
Postat av: Anna

Stockholm på vintern är både fint och jobbigt. Haha

2011-07-26 @ 12:43:49
URL: http://eksfoto.blogspot.com
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/tisdag-dagens-blogg-3.html#comment

2011-07-26 @ 13:43:16
URL: http://anneliih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0